Alternativt kan du holde nede 'Ctrl' / 'CMD' -tasten og trykke '+' for å forstørre eller '-' på tastaturet for å redusere tekststørrelsen.
Høy kontrastmodus er en tilgjengelighetsfunksjon for personer med synshemming.
Würth vil gjerne levere alt til servicebilen – og mer til.
Würth vil gjerne levere alt til servicebilen – og mer til.
17. aug 2017 – Av Geir Olsen
Det er slett ikke tilfeldig at Würth videreførte sitt årelange medlemskap i låsesmedforeningen. På slutten av fjoråret hadde de en gjennomgang av hva som var viktig og være med på. Og medlemskapet i NL var en selvfølge å videreføre.
– Vi i Würth har jo så mye å by på til alle i den spennende låsesmedbransjen, sier salgskonsulent Jon Anders Walle i Würth bilinnredning. Han og kollega Steffen Trangsrud er nok kjente fjes for mange i bransjen, ikke minst på grunn av sin årlige deltakelse på låsesmedmessen på Lillehammer.
ORDNER OPP
I tillegg til å levere innredning til servicebiler ønsker Würth å få frem at de mer enn gjerne kan fylle bilene med nær sagt alt en håndverker trenger i sitt daglige virke. Alt fra verktøy til festemidler osv. kan de utstyre bilene med.
– Vi har jo allerede en leasingordning med verktøy. Nå er vi langt på vei klar til å tilby totalpakke med leasing av hele pakken med bil, innredning og verktøy. Dette er noe vi er alene om å kunne tilby – fordi vi har et så bredt varespekter. Og ikke minst fordi vi er istand til å levere, forteller salgsdirektør Knut Grothaug.
– Würth har et meget godt samarbeid med bilbransjen og bilforhandlere landet rundt. Dette gir store fordeler med koordinering og logistikk, nye biler får montert innredning før bilene ankommer bilforhandler uten forsinkelser eller misforståelser. Dette sparer bilkunder og bilbrukere for mye tid, opplyser Jon Walle.
TID ER PENGER
Det er dokumentert: Würth kan skilte med en servicegrad på nær 98,7 prosent. Dvs. at 98,7 prosent av alt som deres kunder bestiller blir levert innen ett døgn. Komplett bilinnredning leveres i løpet av to uker.
– Dette bekrefter jo det kvalitetsbegrepet Würth står for. Det er ikke bare våre produkter som er av høy kvalitet. Vi er særdeles leveringsdyktige. I tillegg jobber vi tett med håndverksbransjene for å effektivisere levering av våre produkter. Dette gjør det enklere, raskere og mer økonomisk å velge oss, sier Jon Anders Walle.
Grothaug fremholder at de i fremtiden vil fokusere enda mer på samarbeid mellom Würths forskjellige divisjoner, slik at de kan levere flere av sine produkter til samme kunde.
– Vi har jo som nevnt en helt unik sikkerhet på levering. Og man vil spare tid på å ha alt på ett sted, argumenterer salgsdirektøren.
Eksempel på dette vil være når en låsesmed finner ut at han trenger flere Würth produkter for å løse sitt oppdrag. Da kan vedkommende bestille varer, enten via internett, ringe hovedkontor (kundesenter) eller en av de nå snart 50 butikkene.
– Så plukker og pakker vi varene, slik at vedkommende kan hente i løpet av én times tid, forteller Walle; og legger til med et bredt smil: Vi har jo det meste på lager her i Norge.
GODE KUNDER
Mange i låsbransjen har allerede et godt forhold til den tyske giganten. – Vi har mange gode kunder i systemet. De store i bransjen har rammeavtaler med oss. Og vi håper at enda flere vil utvikle forretninger med oss fremover, sier Walle.
Som nevnt er det ikke bare skruer, bor og verktøy de tilbyr. Også arbeidstøy, verneklær- og sko. Samt profileringsprodukter, er blant varespekteret.
– Vi dekker behovet for de fleste bransjer. Og har mange flotte produkter for låsbransjen, sier Walle. I tillegg til alt de selger – og leier ut – kan Würth også skilte med kurs og konferanser i sine nymoderne og store lokaler på Gjelleråsen i Nittedal kommune rett utenfor Oslo.
Her tilbyr vi opplæring for våre kunder. Men vi kan også stille lokalene til disposisjon ved behov. Å være kunde hos oss betyr så uendelig mye mer enn handel med våre produkter, forteller Walle stolt.
FORENKLE HVERDAGEN
– Vårt motto er at vi skal gjøre det enklere for håndverkeren å gjøre en god jobb, sier salgsdirektør Grothaug. Han har vært i bedriften i over tyve år.
– Jeg begynte som selger. Würth er et flott selskap. Og jeg er glad for at jeg kan være med å utvikle dette videre, sier han – og avslører at de kommer til å satse mye på E-handel fremover. Innen 2020 skal de nær femdoble omsetningen via internett. Fra dagens 50 mill. til 240 mill. i 2020.
– Men det skal ikke gå på bekostning av antall selgere, bedyrer han.
– Vi skal ha enda flere på veien fremover. Og også flere butikker, forteller han. E-handel i kombinasjon med såkalt F2F-handel skal sørge for å øke omsetningen ytterligere for Würth. Det er stort potensiale for økning, sier han lurt.
– Og uansett hvor du handler; prisen er den samme i alle våre kanaler, understreker Grothaug.
KUNST
Würth er en tysk familiebedrift. Eieren Reinhold Würth er viden kjent som en av verdens fremste kunstsamlere. Hans samling teller hele 17000 verker. Derfor har de også et eget kunstgalleri i tilknytning til hovedkontoret på Gjelleråsen hvor de rullerer på å vise frem verker fra den tallrike samlingen av kunst av ypperste klasse. Dette er åpent for alle – med gratis inngang. Galleriet har åpent også i helgene.
– I tillegg til kunstinteresserte er dette også populært for skoler og barnehager, lar vi oss fortelle.